15 Juni 2008


 Ja, det gick ju åt h-vete med målandet...suck.

Jag justerade trycket på kompressorn innan jag började men märkte inte att jag sänkt för mycket...resultatet blev att jag fick rinningar i färgen. Kom inte på orsaken förrän jag var halvvägs heller...o som extra bonus räckte inte färgen pga att jag lade på så mycket i början...o som extra extra bonus är kulören oxå helt åt h-vete.



På burken stod det gul...men jag trodde att det skulle vara en blek grågul nyans.



Så oavsett om färgen hade runnit eller ej, måste jag ändå våtslipa allt så jag kan ha på en grå färg på det hela.
Jag har redan påbörjat våtslipningen men inte kommit så långt än. Har slipat genom färgen på några ställen, för det var inga smårinningar vi snackar om här, inte.



Jaja...det är bara att bryta ihop o komma igen.

Kommentarer
Postat av: Peter j

hallå.. vad hade du för grundfärg??

2008-06-15 @ 23:52:26
Postat av: S-A

Det var Hagmans epoxiprimer jag använde. Den suger inte åt sig fukt, så det var därför jag valde den.

2008-06-16 @ 19:07:45
Postat av: Peter

då är det samma jag köpt till bonnevillen..

2008-06-16 @ 20:37:28
Postat av: Eva

Den skulle i alla fall sticka ur mängden med "kycklingfärgen":)

Men men vad gör det att man får jobba lite mera och på köpet fått lära sig något nytt IGEN, eller hur:)

2008-06-19 @ 23:31:43
Postat av: Eva

trevlig midsommar, marinera inte för mycket bara:)

2008-06-20 @ 14:32:20
Postat av: Jozza

FU FAAN VAD SNUGG LAKK!!! Den ser mycket neonig yt!!! Tukker jag i närhettan av porten till ÖST............

2008-06-24 @ 22:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback