13 Januari 2008


Idag märkte jag att det saknades en profil i flaket så det var bara att ta på sig svetshjälmen o köra igång.

image143
Det var alltså den övre tvärprofilen som jag glömt svetsa på plats. Det var snabbt gjort pga jag hade redan innan kapat den och sett till att den passar.


image144
Efter profilen var på plats slipade jag alla resterande svetsfogar och grundade alla plåtrena detaljer.

Ps. Det snöar inte i garaget...det är färgdamm. ;-)


Jag har även handlat påfyllningsrör och slang till tanken:

image145
Röret satt ursprungligen i en SAAB V4...men den passar nog bra på en EPA oxå.


image146
Slangen är till SAAB 9000.



Vidare har jag köpt "nya" kromringar runt strålkastarna...de som följde med var mattsvarta och även om resten av EPAn ska vara matt så vill jag ändå ha lite krom på den, grillen, strålkastarringarna, mina nya peep-mirrors, snobbringarna och navkapslarna.


Kommentarer
Postat av: Eva

Ser man på den blir mer och mer lik en EPA:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback