29 December 2007

Fälgarna våtslipade och sköljda...förhoppningsvis är de torra imorrn så jag kan måla dem.


image137
Detta är innan våtslipningen. För övrigt är de 8" breda och jag ska montera 205/60-15" vinterdäck på dem.
Dels för att matcha de ganska grovmönstrade bakdäcken samt att man på vintern kan ha dessa bak och vanliga smala plåtisar fram.
Att ha smala plåtisar runt om ser inge vidare ut...kanske man skulle försöka få tag på 2 st. 14" Merca eller Fordfälgar fram till vinterhjul...man vänder dem ut o in så ser det lite fetare ut.
Så hade jag på min Epa när det begav sig för, hmmm...20 år sen...


image138
Arbete pågår...


image139
Tufft utan handtag som sticker ut från dörren... :-)


image140
Jag fick lite extrajobb med den här skärmen pga bilen som den suttit på innan varit krockad...det märke inte jag när jag köpte skärmarna...så ett antal timmar har gått åt till att trolla bort bucklorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback