26 Juni 2008


Är nästan klar med våtslipandet...så om jag lägger manken till kan jag fortsätta kladda med målandet nästa helg.

Over n' out...

15 Juni 2008


 Ja, det gick ju åt h-vete med målandet...suck.

Jag justerade trycket på kompressorn innan jag började men märkte inte att jag sänkt för mycket...resultatet blev att jag fick rinningar i färgen. Kom inte på orsaken förrän jag var halvvägs heller...o som extra bonus räckte inte färgen pga att jag lade på så mycket i början...o som extra extra bonus är kulören oxå helt åt h-vete.



På burken stod det gul...men jag trodde att det skulle vara en blek grågul nyans.



Så oavsett om färgen hade runnit eller ej, måste jag ändå våtslipa allt så jag kan ha på en grå färg på det hela.
Jag har redan påbörjat våtslipningen men inte kommit så långt än. Har slipat genom färgen på några ställen, för det var inga smårinningar vi snackar om här, inte.



Jaja...det är bara att bryta ihop o komma igen.

14 Juni 2008


 Hann nästan klart igår, har bara några hyllor i garaget som ska täckas för, sen är det dax!!

Glömde köpa förtunning, så det måste jag fixa innan jag sätter igång.

Bilder kommer...

13 Juni 2008


Färgen är inhandlad & en större kompressor ska jag strax låna av Conny, för imorrn ska det minsann målas!
Ikväll ska jag städa garaget och förhoppningsvis hinner jag maskera oxå.


6 Juni 2008


 Den fastrostade kronmuttern har jag fått loss...i övrigt är det status quo vad gäller bromseriet. Trummorna sitter där de sitter och vägrar släppa.


Man ser inte så tydligt, men avdragaren har spräckt axeltappen...för att lyckas med den bedriften låste jag axeln med ett bräckjärn och sedan använde jag en ca 150 cm förlängare till nyckeln...jag trodde att trumman skulle ge med sig först...



Den andra trumman...jag har lämnat den fastspänd och hoppas på att den snart lossnar.



I brist på annan sysselsättning passade jag på att måla insidan av dörrarna...
O så satte jag Chuffe på att slipa o måla backspegeln (den inre).



Har smetat på butyltätning för att dölja svetsskarvarna i flaket...jag läste inte så noga på instruktionerna...dammtorr på 20 min...sen läste jag inte längre. 1 vecka efter att jag smetat på tätningmassan var den fortfarande kletig...va f*n?
På tuben står det vidare att den är genomtorr (eller vad man nu ska kalla en elastisk tätning) efter 2 veckor.
Nu har det gått minst 3 veckor och den är fortf kletig...nåja, om en vecka MÅSTE den vara klar, för jag tänkte nämligen lackera den nästa helg.





Jag har även fixat sidorutor...det blev tonad plexi, tänkte först handla lexan, eller makrolon som det oxå heter, men glasmästarn hade en bit plexiglas som jag fick köpa till ett bra pris.

Till veckan ska jag beställa däck till framhjulen, en ny bromsljuskontakt, filtkanallister till dörrarna & färg.

Lite längre fram ska det handlas golvmatta, isoleringsmattor ,ny ljuddämpare, virke till flakbotten mm mm...


4 Juni 2008


Vad har en deformerad axeltapp, en avbruten luftningsnippel, en fastrostad kronmutter , en söndervriden bromsljuskontakt och ett förstört spärrskaft gemensamt?



Jo, förra helgens bravader i garaget.