6 Juni 2008


 Den fastrostade kronmuttern har jag fått loss...i övrigt är det status quo vad gäller bromseriet. Trummorna sitter där de sitter och vägrar släppa.


Man ser inte så tydligt, men avdragaren har spräckt axeltappen...för att lyckas med den bedriften låste jag axeln med ett bräckjärn och sedan använde jag en ca 150 cm förlängare till nyckeln...jag trodde att trumman skulle ge med sig först...



Den andra trumman...jag har lämnat den fastspänd och hoppas på att den snart lossnar.



I brist på annan sysselsättning passade jag på att måla insidan av dörrarna...
O så satte jag Chuffe på att slipa o måla backspegeln (den inre).



Har smetat på butyltätning för att dölja svetsskarvarna i flaket...jag läste inte så noga på instruktionerna...dammtorr på 20 min...sen läste jag inte längre. 1 vecka efter att jag smetat på tätningmassan var den fortfarande kletig...va f*n?
På tuben står det vidare att den är genomtorr (eller vad man nu ska kalla en elastisk tätning) efter 2 veckor.
Nu har det gått minst 3 veckor och den är fortf kletig...nåja, om en vecka MÅSTE den vara klar, för jag tänkte nämligen lackera den nästa helg.





Jag har även fixat sidorutor...det blev tonad plexi, tänkte först handla lexan, eller makrolon som det oxå heter, men glasmästarn hade en bit plexiglas som jag fick köpa till ett bra pris.

Till veckan ska jag beställa däck till framhjulen, en ny bromsljuskontakt, filtkanallister till dörrarna & färg.

Lite längre fram ska det handlas golvmatta, isoleringsmattor ,ny ljuddämpare, virke till flakbotten mm mm...


Kommentarer
Postat av: Peter J

Hallå i stugan.. ser du börjar bli färdig snart med traktorn.. inga nya projekt på g?? här uppe i norr går det framåt i snigel takt med mina projekt,

2008-06-11 @ 00:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback