23 September 2007

Som utlovat kommer här bilder på bakskärmarna.

Jag blev precis klar med dem och för att man lättare ska se hur det kommer bli när det är klart, sprutade jag ett lager rostskyddsfärg samt satte på plats de riktiga bakhjulen.

image127
Jag tyckte det såg lite halvskumt ut innan, men med rätt bakhjul på plats blev det faktiskt riktigt snajsigt!


image128
En till bild på härligehten. Här ser man även bakrutans nya form.


image129
Ja, jag blev nöjd med resultatet även om jag från början var lite osäker på hur detta skulle bli, för jag hade lixom vant mig vid de långa linjerna.

Nu tror jag minsann allt plåtarbete är klart!!
Eller det är väl kanske en definitionsfråga, men nu har jag byggt om de plåtdetaljer som kräver kapning & svetsning.
Men de e ju så kul att just bygga om så jag kanske hittar fler detaljer som behöver masseras. ;-) Fixa självmordsdörrar kanske...eller skaffa en flipfront... *funderar*
Annars är det slipning och spackling som står på schemat en tid framöver...efter det ska elsystemet dras, bromsarna renoveras, framvagnen sänkas, underredet rostskyddsbehandlas mm mm mm mm ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback