4 Februari 2007

Jaa...äntligen är man frisk...hjälpligt iaf...så i helgen har jag sysselsatt mig med att bl.a slipa svetsfogar och bocka plåt.

Vidare gick jag loss på taket oxå.

taksida3
Den här spalten i taket har jag bockat plåtar till...

taksida1
Först svetsade jag insidan, plåten tog jag från spillbitarna som blev över från sänkningen.

taksida2
Tack vare det fick jag vissa vinklar och böjar "gratis"...
Kanske lite lurigt att se vad bilden föreställer, det är iaf spalten fotad underifrån.

taksida4
O så en bild inifrån.

taksida5
När insidorna var klara fixade jag utsidan med ny plåt...

taksida6
...som svetsades fast...båda sidorna är nu klara så nästa grej på tur är att ta av skyporten för att svetsa klart det sista på taket.


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Det går framåt sakta men säkert:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback