28 Augusti 2007

Som jag nämnde tidigare pratade jag med glasmästaren förra veckan & en sak som kom fram var att listen runt bakrutan inte går att montera som det ser ut idag.


image123
Problemet är att jag har svetsat några profiler på insidan och de löper nästan intill rutkanten, så jag måste bygga på med mer material utmed kortsidorna.


image124
Jag bestämde mig för att runda hörnen i samma veva, när jag ändå höll på.


När det var fixat tog jag tag i durkplåten som ska bli golv i flaket.
Den kommer ursprungligen från en VW transporter en polare gjort sig av med så jag fick den av honom.
Det tackar vi för!! :-)


image125
Durkplåten är lite skamfilad, men jag tror den duger ändå...gratis är gott!!


image126
Skar även till den övre profilen, för att få en "hel" rektangel under flaket. Det är alltså den som vilar på de röda magneterna.

Nu är bakpartiet nästan klart...lite kompletterings svetsning och modifikation av bakskärmarna.
Hur jag tänkt mig får ni vänta o se.


Kommentarer
Postat av: Eva

Jädrans vad du har hunnit med. Är imponerad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback